Jak stworzyć dobrą okładkę do kalendarza?

Jak stworzyć dobrą okładkę do kalendarza?

Kalendarze firmowe powinny spełniać pewne konkretne normy, by można było uznać je za użyteczne. Jako gadżety reklamowe, powinno się projektować je w odpowiedni sposób – inaczej nie będą mogły pełnić swojej funkcji. Co trzeba wiedzieć na temat projektowania okładek kalendarzy?

Czytelne logo

Na https://dobrekalendarze.pl możesz obejrzeć różne propozycje zrealizowanych już okładek do kalendarzy. Niektóre z nich możesz potraktować jako inspirację dla tej okładki, którą stworzysz samodzielnie. Przede wszystkim powinieneś zwrócić uwagę na logo. W przypadku produktów reklamowych jego umieszczenie w odpowiednim miejscu jest bardzo ważne.Logo powinno być czytelne i dość duże, choć ważniejszy niż jego rozmiar jest jego ogólny wygląd. Znak firmowy powinien być zaprojektowany w kolorach, które są używane w innych elementach komunikacji. Dzięki temu będzie ono charakterystyczne i łatwe do rozpoznania, nawet jeśli nadruk nie będzie zbyt duży. To pozwoli Ci stworzyć gadżet reklamowy, który rzeczywiście będzie informował ludzi o istnieniu Twojej firmy. Na pewno nie powinieneś odkładać tego na później, ale zająć się tym jak najszybciej.

Liczy się umiar

Wprawdzie kalendarz musi być zaprojektowany tak, by się wyróżniał, to koniecznie trzeba pamiętać o zachowaniu umiaru. Całość nie powinna być zbyt krzykliwa. Za dużo wzorów i kolorów będzie odwracało uwagę od logo firmy, które przecież w gadżecie reklamowym jest najważniejsze. Możesz wykorzystywać błyszczące elementy, ale nie mogą one odwracać uwagi od logo. Zbyt krzykliwe kompozycje nie są uniwersalne, więc nie nadają się na uniwersalny podarunek. Z pewnością wiele osób nie będzie chciało wcale z nich korzystać, co oznacza przepalanie budżetu reklamowego bez większego sensu. Warto trzymać się modnych kolorów, ale w projekcie nie wykorzystywać ich więcej niż dwa lub trzy. Dobrym pomysłem jest trzymanie się określonej konwencji widocznej we wszystkich gadżetach reklamowych wykorzystywanych przez firmę. Dzięki temu można łatwo przypisać przedmioty do danej marki i łatwiej ją rozpoznać.