Otworzyłam salon urody – co dalej?

Wielu ludzi marzy o własnej firmie. Czasem to pragnienie jest tak silne, że otwierają spa czy salon urody, a potem… no właśnie, nie do końca wiadomo, co potem. Zobacz, o co powinnaś się zatroszczyć po tym, jak otworzyłaś własny salon!

Zatrudnij odpowiednich ludzi

Zgrany zespół to podstawa każdego biznesu. Muszą to być osoby otwarte, które lubią pracę z ludźmi, potrafią grać do jednej bramki, a przy tym są profesjonalistami. Jeśli właśnie takich pracowników poszukujesz, czytaj dokładnie CV. Bagatelizowanie tego dokumentu to błąd – choć oczywiście może zdarzyć się, że ktoś w swoim życiorysie umieszcza informacje niekoniecznie zgodne z prawdą, można na jego podstawie naprawdę wiele wywnioskować; na przykład to, czy ktoś poważnie traktuje chęć podjęcia pracy. Poza tym zapraszanie na rozmowę wszystkich, którzy się do Ciebie zgłaszają, jest stratą czasu. Na takim spotkaniu postaraj się poznać kandydata. Zadawaj pytania otwarte, zwracaj uwagę na mowę ciała. Opowiedz mu też coś o sobie i firmie. Jeśli zrobi dobre wrażenie, możesz zaprosić go na dzień próbny. No i podstawowa rzecz – jeśli chcesz, żeby przyszli pracownicy szanowali Ciebie, Ty szanuj ich już na etapie rekrutacji.

Dogadaj się z dostawcami

To, jakich kosmetyków będziesz używać, jest jedną z kluczowych kwestii. W tym przypadku nie przywiązuj zbyt dużej wagi do ceny – postaw na jakość. Dowiedz się o markach czegoś więcej niż to, co opowiada Ci przedstawiciel handlowy. Sprawdź opinie w internecie albo u znajomych z branży. Upewnij się, że kosmetyki są bezpieczne, nie uczulają. Postaraj się też zrobić mały wywiad na temat dostawców – czy wywiązują się z umów, nie spóźniają się z dostawami, czy oferowane ceny są korzystne.

Przyciągnij klientów

Jeśli już masz wszystko dopięte na ostatni guzik, zapraszaj do siebie klientów. Koniecznie musisz mieć stronę internetową i profil w mediach społecznościowych. Daj też potencjalnym klientom możliwość umówienia się do Ciebie przez internet – możesz to zrobić korzystając z ze specjalistycznego oprogramowania do zapisywania wizyt: https://www.versum.pl/terminarz-dla-spa/. Zadbaj o reklamę, zarówno w sieci, jak i tradycyjnymi sposobami – przez ulotki albo ogłoszenia w lokalnej stacji radiowej. Nie zapominaj jednak, że to wszystko na niewiele się zda, jeśli Twoja oferta nie będzie ciekawa.

Na dobry start salonu składa się wiele czynników. Nie licz na to, że od początku będzie powodziło Ci się świetnie – z pewnością zdarzą się potknięcia. Nie należy się jednak poddawać. Praca w branży beauty to ciągłe doskonalenie się, motywowanie zespołu, nauka organizacji pracy. Sukces przychodzi z czasem, ale na pewno wart jest wysiłku.