Promocja gabinetu fizjoterapeuty – od czego zacząć?

Marketing gabinetu fizjoterapeuty wcale nie jest rzeczą prostą. Od czego zacząć i jak prowadzić wszystkie działania, aby promocja przyniosła dobre rezultaty i była zgodna z obowiązującym fizjoterapeutów prawem?

Zgodnie z obecnie obowiązującą ustawą o zawodzie fizjoterapeuty, każda osoba rozpoczynająca praktykę, ma obowiązek zapisania się do rejestru podmiotów medycznych. Oznacza to, że obejmują ją przepisy ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 roku. To ważne, ponieważ artykuł 14 mówi: „Podmiot wykonujący działalność leczniczą podaje do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Treść i forma tych informacji nie mogą mieć cech reklamy.” Jak więc promować gabinet, aby nie łamać prawa?

Odpowiednia interpretacja

Podstawą jest dobre zrozumienie przepisów. Ustawa bowiem nie konkretyzuje i nie wyjaśnia co rozumiane jest przez ‘reklamę’, więc interpretacje bywają różne. Dzięki temu istnieją formy promocji, którymi na pewno nie zgrzeszymy i które będą stanowiły złoty środek pomiędzy przepisami, a potrzebami gabinetu.

Bądź online

W dzisiejszych czasach własna strona na Facebooku oraz strona www to podstawa. To tam pacjenci najczęściej szukają informacji na temat placówek leczniczych. Daj się znaleźć i poznać. Pokaż, jak wygląda Twój gabinet, opisz swoje doświadczenie, powiedz, na jakie zabiegi mogą liczyć u Ciebie potencjalni klienci i ile będą musieli przeznaczyć na nie czasu i pieniędzy. Nie nakłaniaj do skorzystania z usługi, ale poinformuj, co oferujesz i przedstaw się z jak najlepszej strony. Pomoże Ci w tym również specjalnie przygotowana aplikacja dla fizjoterapeutów, gdzie oprócz najważniejszych informacji o gabinecie, pacjenci znajdą opinie innych klientów. W świetle obowiązującego prawa lekarz czy fizjoterapeuta nie może sam chwalić swoich usług. Mogą to natomiast zrobić osoby trzecie, czyli w tym wypadku Twoi pacjenci. Wystawiając pozytywną opinię pomagają Ci budować dobry wizerunek gabinetu i usług, jakie świadczysz.

Content marketing

Content marketing, czyli marketing treści, coraz częściej wykorzystywany jest do promowania gabinetów fizjoterapeutycznych. To nic innego jak metoda pozyskiwania klientów poprzez udostępnianie im dodatkowych, interesujących treści. Mogą to być np. wpisy na blogu lub filmy na YouTube. Jako fizjoterapeuta masz ogromną wiedzę i doświadczenie, możesz więc podzielić się nim z odbiorcami Twoich usług, budując w ten sposób swój pozytywny wizerunek specjalisty. Zyska na tym również Twój gabinet.

Artykuł przygotowany we współpracy z Versum.